STRESSHÅNDTERING

STRESS KAN RAMME ALLE

Stress er en tilstand, som vi alle kan rammes af. Nogle påvirkes mere end andre. De første symptomer er oftest koncentrationsbesvær, manglende overblik, hukommelsessvigt, søvnbesvær, muskelspændinger, hjertebanken og nedsat sexlyst...
 
Det har store personlige og økonomiske konsekvenser, hvis det ikke stoppes i tide, både for den enkelte og dennes familie, men også for virksomheden.
 
Stress smitter, men det gør trivsel heldigvis også. Derfor er det vigtigt, at få sat noget i gang, så der kan forebygges og laves tiltag, der kan være med til at forhindre, at både du, medarbejdere og kollegaer rammes af stress...
 
HENT 12 GODE RÅD HER

LÆR AT FORSTÅ DIN STRESS

DU ER PRESSET DET MESTE AF TIDEN.
DU NÅR IKKE ALLE DE TING DU GERNE VIL
DU HAR TABT OVERBLIKKET OG ROEN...
 
Jeg hjælper dig til at forstå din stress, se på hvordan den påvirker dig og få afdækket nye mere hensigtsmæssige strategier, så du i fremtiden lærer at forebygge stress og dårlig trivsel.
 
Hvad kan du gøre hvis du er ramt af stress? Hent gode råd her
 
Ring og lav en aftale og få styr på stressen
 
 
tlf. 61463180 eller skrive en mail
 
STONE 1

1000 TING I HOVEDET?

Har du tusind ting i hovedet og får ikke rigtig gjort noget ved det? Kan enderne ikke helt nå sammen? Svarer du i øst, når nogen spørger i vest?

Har du for travlt? Er det svært at finde tid til det, som du kan lide at lave? Mangler du energi og overskud?

Har du svært ved at finde balancen mellem arbejde og fritid?

Vil du gerne lære at være mere tilstede i nuet? Forebygge stress og negative tankemønstre?

Så meld dig til et kursus i Mindfulness.
 
Læs mere

SÅDAN FOREBYGGES STRESS

Du kan undgå stress ved at følge disse simple råd:
  • Få søvn og motion nok - få dig en god døgnrytme - vi har brug for mellem 7-9 timers søvn. Sov gerne mere i stressede perioder.
  • Tag en middagslur eller en meditation.
  • Dyrk let motion ½ time daglig.
  • Spis en sund og varieret god kost - spis med farver og husk de gode sunde olier.
  • Hiv stikket ud indimellem og lad op
  • Tag på opladningsweekend med dig selv eller ægtefællen.
  • Lær dine faresignaler på stress at kende - så kan du bedre tage det i opløbet.

SAMTALE OG MEDITATION

En af de bedste metoder jeg vil anbefale, er en kombination af samtaler og et 8 ugers Mindfulness forløb. Hvor du lærer at mærke dine egne grænser. Lærer at meditere.
Se på tankerne som de er, uden at ville ændre dem osv 
 
Samtalen hjælper dig til, at finde ud af hvad der stresser dig og hvad du konkret kan gøre ved det.
Kurset giver dig masser af redskaber til, at forbygge stressen udvikler sig eller vender tilbage.
 
Din arbejdsplads kan booke et foredrag. Læs mere her
Signe Rønnebro - Mindful Coaching | CVR: 33795645 | Valmuevej 15, Vejle - Danmark | Tlf.: 61463180 | sundhedscoachen@mail.dk